30. april 2014

Første indlæg og 7 facts

Jeg forsøgte for omkring et halvt år siden at starte en blog op, men fandt dog hurtigt ud af, at jeg simpelthen forhastede mig i en sådan beslutning. Jeg var inspireret af andre bloggere, specielt Rikke fra Paperback Castles, til at påbegynde mit eget bloggereventyr. Det sluttede dog hurtigt igen, men nu har jeg leget med tanken længe efterhånden og er nu klar til at forsøge. Igen.


Mit navn er Amanda Valbøll Jensen og jeg er 21 år gammel. Jeg er født og opvokset i Aarhus, og studerer Engelsk på Aarhus Universitet på 4. semester. Eller, det vil sige at lige i øjeblikket studerer jeg faktisk i Limerick, Irland på Mary Immaculate College of Limerick på udveksling (hvilket jeg klart kan anbefale alle der får muligheden - gør det!)


Mine interesser er mange, men få vil jeg sætte en ekstra tyk streg under: Bøger og musik. Denne blog vil derfor indeholde indlæg om forskellige ting, alt fra tøjindkøb, rejser, musiske indslag og tanker om bøger (og nok i særdeleshed de to sidstnævnte).

I dette, mit første indlæg, vil jeg lave 7 facts om mig...og de kommer her!

1
Jeg er korsanger, og har været det siden jeg var 6 år gammel på Aarhus Musikskole. Før jeg tog afsted til det irske, sang jeg i Aarhus Pigekor og vender stærkt tilbage dertil efter sommerferien. Jeg elsker de bånd man får skabt med piger på tværs af aldersgrupper og så selvfølgelig at dele begejstringen og kampen om at udenadslære udfordrende og smukke satser, sammen. Det er min passion, og sikkert også der min kærlighed til musik er opstået. Eller, dvs. jeg var kendt som den syngende lille pige; så snart jeg lærte at tale, sang jeg også. 

2
Jeg har altid været lidt af en læsehest. Jeg fascineres af den måde man kan flygte, gemme sig og/eller leve i en bog, og jeg finder det vældig smukt. Det er sikkert også derfor jeg er havnet på Engelsk studiet: Min kærlighed for litteratur og så selvfølgelig det engelske sprog.

3
Jeg er en trofast festivalgænger, og begyndte på dette i en alder af 12 år på Skanderborg Festival. I år har jeg 10 års jubilæum på denne, og jeg elsker det. Jeg arbejder i en Burger/Grill-bar med de sødeste mennesker, som man på tværs af alle aldre hygger og drikker en øl med. 
Også Roskilde festival har også fået en helt speciel betydning for mig. Et afbræk fra den virkelige verden; 10 dage væk fra hverdagens bekymringer i et lukket samfund af fulde, glade mennesker og god musik. 
Northside i Aarhus, en nyere en af slagsen, gæster jeg også i år. De har nogle kæmpe (og fantastiske!) navne på programmet (se selv her).

4
Jeg har ikke et decideret favoritband, men i stedet mange jeg elsker betingelsesløst, bl.a. Turboweekend, Nick Cave and the Bad Seeds, Arctic Monkeys, Florence + The Machine, Balstyrko, Bon Iver, Kaizers Orchestra og Of Monsters and Men. 

5
Det samme gælder for bøger; jeg har ikke én favorit bog eller forfatter. Her er dog et indblik til nogle af de, der har fået et stærkt greb om mit hjerte: Harry Potter-serien af J.K Rowling, The Wind-Up Bird Chronicle og 1Q84 af Haruki Murakami, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy af Douglas Adams, The Perks of Being a Wallflower af Stephen Chbosky samt The Death of Bunny Munro af Nick Cave, samt mange, mange flere. I kan se min Goodreads account her.

6
Selvom jeg på mange punkter er nørdet med de ting som jeg holder af (bøger, computer/konsoller/spil, serier, musik og meget mere!), og på mange punkter nok lidt af en drengepige, går jeg meget op i tøj, make-up og sko og spenderer mange penge herpå. Nok specielt på sko. Og bøger. Ikke at jeg siger at det ene ekskluderer det andet - bestemt ikke! Jeg hører dog blot ofte, at man ikke forventer den mere nørdede side af en udseendesmæssig 'pige-pige'. Oh well. Jeg ser det som lidt som the best of two worlds!

7
Jeg arbejder på en café i Aarhus midtby på Frederiks Allé kaldt Hos Sofies Forældre og har gjort det i omkring 4 år og som bartender på Loco 3.0 i Mejlgade i ca. et halvt år, ved siden af mine studier. Begge dele er dog sat på pause i øjeblikket, da jeg jo i øjeblikket er bosat i Irland, men satser på at vende tilbage når jeg igen rammer dansk jord! Dejlige kollegaer har jeg været så heldig at have begge steder, og mange hyggelige stunder har det resulteret i.



Jeg håber meget på, at i vil følge mine indlæg og synes om mine små hverdagslige input og glæder. Jeg ser i hvert fald selv meget frem til at komme igang!


- A.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar