17. maj 2016

Bookhaul #1

Jeg har klikket nye bøger hjem fra Saxo, og jeg hentede kassen med bøger på posthuset i fredags. Jeg har længe forsøgt at afholde mig fra at købe for mange bøger (i kender det: for mange på tbr-listen; for lidt plads på hylderne), men jeg blev lokket i fælden. Jeg er nemlig påbegyndt flere serier her i starten af 2016 og selvom det ikke er litteratur jeg simpelthen dåner over, så er det alligevel god underholdning. Og det har jeg haft brug for, på dette semester der har været fyldt af rigtig meget research og lange, svære tekster.

Saxo har jo sin medlemsskabsordning, som er uhyre farlig. Jeg har tidligere været medlem, hvor jeg simpelthen kom til at købe enkelte bøger, virkelig ofte. Så selvom jeg i realiteten måske sparer penge, både i fragt og i forhold til bogens originalpris, så endte jeg med at bruge ligeså mange - hvis ikke flere! - penge. Så derfor afmeldte jeg mig, og har egentlig holdt det. Indtil nu. Jeg blev lokket i fælden og nu er jeg medlem igen. Så nu må vi se, hvordan det går.

Jeg har fået 5 af de 6 bøger jeg bestilte indtil videre; den sidste havde de problemer med at få hjem, så den er lidt forsinket.

"Around the World in 80 Days" & "Five Weeks in a Balloon"af Jules Verne
Det er en kort klassiker jeg længe har tænkt på, at jeg gerne vil læse. Den er så slået sammen med en anden historie af samme forfatter i den udgave jeg har købt, så det er lidt spændende. Jeg kender ikke meget til historien ud over, at min veninde engang var ret vild med den og anbefalede mig den i høj grad.

"Percy Jackson and the Sea of Monsters" af Rick Riordan
Jeg læste den første bog i serien om Percy Jackson under Dewey's Readathon, og jeg var godt og grundigt underholdt. Derfor har jeg nu købt bog nr. 2 i serien, og jeg glæder mig til at læse videre. Jeg tror den bliver rigtig god at læse, her i eksamensperioden, hvor jeg virkelig kommer til at trænge til et afbræk fra studierne.


"Monster" af Patrick Ness

"Monster" er en bog der virkelig har fået meget hype rundt omkring af både bogbloggere og Booktubere. Og jeg bliver ved med at høre, at den fortjener al den hype. Jeg er nysgerrig og har egentlig tænkt på at købe den længe. Så nu har jeg klikket den hjem og glæder mig til at se, hvad jeg selv synes om den. Den ser skøn og dyster ud, i hvert fald!



"City of Glass" og "City of Fallen Angels" af Cassandre Clare

Jeg er egentlig lidt splittet om, hvad jeg egentlig synes om "The Mortal Instruments"-serien, men jeg er alligevel blevet fanget. Selvom historien er bygget meget op omkring YA klichéer, som jeg egentlig ikke plejer at læse/være vild med, så er det egentlig ret underholdende. Jeg flyver i hvert fald igennem romanerne og jeg har lyst til at vide, hvor historien bæres hen ad. Det er ikke fordi jeg forsøger at "undskylde" over for mig selv, at jeg er underholdt, men jeg anser serien som en "guilty-pleasure"; underholdende og letspiseligt.


Den sidste bog jeg har købt er "Walden" af Henry David Thoreau. Jeg læste et uddrag af den i gymnasiet, og lige siden har jeg haft lyst til at læse det hele. Jeg har læst bøger som "Doppler" af Erlend Loe og set filmen "Into the Wild", og jeg har hørt, at "Walden" skulle ligge til inspiration for begge. Jeg ved ikke så forfærdeligt meget om den, jeg husker bare uddraget for dets smukke sprog der med det samme vækkede min interesse. Jeg glæder mig til at få den mellem fingrene og give mig i kast med den.


Har i gjort jer nogle spændende bogkøb på det sidste? Eller har i læst nogle af de bøger jeg netop har købt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar