24. august 2016

Fødselsdags-bookhaul 2016

Den 6. august havde jeg fødselsdag, og det bragte en hel del boglige pakker med sig. Derudover har jeg selv købt to. Jeg tænkte derfor, at jeg ville dele mine nyeste bøger på reolen med jer :-)

Jeg købte selv "Harry Potter and the Cursed Child" af J.K. Rowling, Jack Thorne og John Tiffany. Jeg forudbestilte bogen og fik den knap en uge efter jeg bestilte den. Jeg har været meget skeptisk angående bogen og overvejede et kort øjeblik slet ikke at ville læse den...men who am I kidding? Selvfølgelig kommer jeg til at læse den - og det har jeg faktisk allerede gjort. Mere om det i den månedlige opdatering!


Derudover købte jeg også "You" af Caroline Kepnes, som skulle være en fængende thriller om en form for stalker der fascineres af en ung pige. Jeg ved ikke meget om den, men jeg er blevet interesseret i genren efter at have læst "Gone Girl" og "Bird Box", og kunne godt tænke mig at udforske genren noget mere. Lidt impuls-køb dog, da jeg faktisk ikke ved så meget om den. Jeg har bare stødt på den på BookTube en del gange.

Min mor er ufattelig god til at give mig firkantede pakker, og jeg fik nogle særdeles fine nogle i denne omgang.

"The Complete Sherlock Holmes" af Sir Arthur Conan Doyle i den smukke Barnes and Nobles Leatherbound Classics udgave, og jeg er helt forelsket i de sirlige deltajer, de guldbelagte sider og glæder mig meget til at fordybe mig i historierne om Sherlock.




"All Over Creation" af Ruth Ozeki er også en bog jeg længe gerne ville have fingrene i. Jeg læste hendes "A Tale For The Time Being" og jeg blev slået omkuld af historien og det smukke sprog. Bogen her handler om pigen Yumi Fuller, som hjemvender efter 25 år, hvor alt har forandret sig. Mere ved jeg ikke rigtigt, men sådan kan jeg også bedst lide det. Jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med mere af hendes litteratur. 


"The Butcher's Hook" af Janet Ellis er en utrolig smuk bog som jeg virkelig er betaget af. Jeg ved faktisk ikke så meget om den endnu, men jeg glæder mig til at gå ind til historien og blive overrasket over hvor den fører mig hen. Jeg har hørt mange gode ting om den på BookTube af forskellige jeg stoler på, og derfor røg den på ønskelisten.


"Sputnik Sweetheart" af Haruki Murakami fik jeg af min fætter og hans kone. Jeg elsker Murakamis forfatterskab og forsøger at samle alle hans udgivelser. Jeg er meget fascineret af japansk kultur, og så selvfølgelig magisk realisme som Murakami strålende skriver om. Den handler om pigen Sumire, en forfatterspire, som er forelsket i en 17 år ældre kvinde. Sumire bruger mange af døgnets vågne timer på at snakke med hendes bedste veninde K over telefonen omkring livets store spørgsmål, bl.a. hendes sexuelle drifter, hendes forelskelse. På mystisk vis forsvinder Sumire, og jeg tror det er der, historien for alvor sætter af. (Det her er en kort gengivelse af bagsideteksten, så det er nok ikke så godt forklaret - beklager). 



Jeg fik også den smukke illustrerede udgave af "Harry Potter and the Philosopher's Stone" af min mormor, og jeg elsker den. Jeg har bladret i den utallige gange og kan næsten ikke vente til at blive genforenet med Harry og vennerne, og så illustreret. 


Jeg er helt vild med denne illustration af Draco!



Har i fået fingrene i nogle spændende bøger på det sidste?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar