5. januar 2016

Året der gik 2015



Jeg kan slet ikke forstå, at det allerede er 2016. Jeg ved godt, at vi faktisk allerede er godt igang med den første uge af året, men jeg synes stadig tiden er løbet afsted i lynets hast det forgangne år. Og åh, hvor har det år budt på mange udfordringer og fantastiske oplevelser. 

2015 var året, hvor jeg færdiggjorde min bachelor og påbegyndte min kandidat i Musik, lyd og kommunikation. Det var også året hvor jeg fandt sammen med min bedste ven, som jeg det sidste halve års tid har kunnet kalde min kæreste. 
2015 bød også på en start som frivillig på Studenterhuset Aarhus, hvor jeg er med til at afvikle og arrangere diverse arrangementer, dog primært de, der omhandler musik og koncerter. Det var året hvor jeg oplevede to af mine absolutte yndlings kunstnere live på en scene, nemlig Nick Cave and the Bad Seeds i London og Florence + The Machine på Roskilde festival. 
Mange andre ting er hændt, og de fleste ville jeg ikke være foruden.

Men hvis man skal tage et kig på mit boglige år, så nåede jeg desværre ikke mit Goodreads-mål på 40 bøger, men jeg var en sølle bog fra og afsluttede året med 39 læste bøger. Jeg har haft så mange ufatteligt gode og store læseoplevelser i år og jeg vil lave et indlæg inden længe med 5 af de største læseoplevelser for året.


Jeg synes det var lidt sjovt at tælle sammen hvor mange sider jeg egentlig formåede at læse i løbet af et år, så jeg har lavet en lille oversigt:

Titel
Forfatter
Antal sider
Harry Potter and the Order of the Phoenix
J.K. Rowling
870
The Well of Ascension
Brandon Sanderson
763
Alice’s Adventures in Wonderland
Lewis Carroll
233
Colorless Tsukuru Tazaki and his Years of Pilgrimage
Haruki Murakami
386
Fables Vol. 1
Bill Willingham
127
Amulet Vol. 1
Kazu Kibuishi
192
Alex + Ada Vol. 1
Jonathan Luna, Sarah Vaughn
128
The Hero of Ages
Brandon Sanderson
724
Fødselsdagshistorier
Haruki Murakami
215
Stardust
Neil Gaiman
196
The Wicked + The Divine
Kieron Gillen
144
Sin City Vol. 1
Frank Miller
208
Emperor Mage
Tamora Pierce
358
The Alchemist
Paulo Coelho
161
Saga Vol. 3
Brian K. Vaughan
144
The Realms of the Gods
Tamora Pierce
338
The Girl Who Fell Beneath Fairyland and Led the Revels There
Catherynne M. Valente
257
A Cup of Sake Beneath the Cherry Tree
Kenkõ
51
Throne of Glass
Sarah J. Maas
404
The Goldfinch
Donna Tartt
771
Anna and the French Kiss
Stephanie Perkins
372
The Graveyard Book
Neil Gaiman
289
Crown of Midnight
Sarah J. Maas
418
Cloud Atlas
David Mitchell
529
The Handmaid’s Tale
Margaret Atwood
324
Amulet Vol. 2
Kazu Kibuishi
224
A Tale for the Time Being
Ruth Ozeki
403
Fantastic Beasts and Where to Find Them
J.K. Rowling
88
The Gracekeepers
Kirsty Logan
293
Selected Poems
William Blake
95
The Night Circus
Erin Morgenstern
384
Extremely Loud and Incredibly Close
Jonathan Safran Foer
326
Saga Vol. 4
Brian K. Vaughan
152
Harry Potter and the Half Blood Prince
J.K. Rowling
652
The Picture of Dorian Gray
Oscar Wilde
213
Harry Potter and the Deathly Hallows
J. K. Rowling
759
The Wind in the Willows
Kenneth Grahame
245
Magician’s Nephew 
C.S. Lewis
221
The Lion, the Witch and the Wardrobe
C.S. Lewis
201 

ANTAL SIDER I ALT:
12.858


Selvom jeg jo ikke helt nåede mit mål, så er jeg stadig glad for alt hvad jeg nåede.
Jeg ved også at mit læseår i 2016 kommer til at byde på mange fantastiske læseoplevelser: For eksempel har jeg netop i dag påbegyndt Robin Hobbs første trilogi med bogen "Assasin's Apprentice" og den tegner noget så lovende. Jeg har sat et lidt højere mål for mig selv i år, og jeg vil håbe at jeg an nå det: jeg håber på at kunne nå at læse 50 bøger i løbet af året 2016. Men nu må vi se.

Derudover har jeg fået en del boglige skatte i løbet af december som nu står og pryder mine reoler som jeg glæder mig uendeligt meget til at læse, heriblandt "Jane Eyre" af Charlotte Brontë, "The Book of Strange New Things" af Michel Faber og "Aesop's Illustrated Fables" samt mange flere.


Jeg håber i alle er kommet godt ind i det nye år og har haft en masse fantastiske læseoplevelser med på vejen.

1 kommentar:

  1. Glæd dig til 'Jane Eyre' - den er virkelig fantastisk! <3

    SvarSlet